2015. december 10., csütörtök

Karácsonyi hangulatban?

Magam körül lépten-nyomon rohanó, stresszelő embereket látok. "Kinek mit vegyek?", "Mi legyen a karácsonyi menü?",  "Hol töltsem az ünnepeket?",  "Jaj nem írtam még meg a lapokat...", "Hogy jövök ki ebben a hónapban a fizetésemből?" stb. 

Elég sokszor kifejtettem erről a véleményemet. A karácsony nem a felesleges túlköltekezésről, hanem az örömszerzésről szól. És örömet nem pénzzel lehet okozni, hanem leginkább egy békés, boldog közös családi együttléttel. Tavaly megbeszéltük a barátnőimmel, hogy nem vásárolunk ajándékot egymásnak, hanem készítünk. Életem egyik legjobb élménye volt, amikor bontogattam a csomagokat. Nem tudtam, mit kapok, de mindegyik magáért beszélt. Kifejezte azt, hogy mennyire régóta vagyunk barátok, és mennyire szeretjük egymást. Csak ajánlani tudom.

Idén is követem az ajándékkészítős hagyományt. Sőt, adventi koszorút sem vettem már évek óta. Idén megkoronáztam egy ajtódísszel, amit heteken keresztül varrtam. Én voltam a legboldogabb, amikor elkészült.

Természetesen a gyerekek nem kézzel készített ajándékot kapnak nálunk, ők még minden évben vágynak valamire. De amikor már azt érzem, hogy mindenem megvan, minden tökéletes, nincs szükségem egy ötödik ugyanolyanra, akkor jöhetnek a készített dolgok.

A karácsonyi időszak arra is nagyon jó, hogy ismeretleneknek okozzunk örömet. Nem véletlenül ez az év legönzetlenebb része. Szerencsére nem csak pénzzel, hanem valódi ajándékokkal is adakozhatunk. Idén végre én is részt veszek a cipősdoboz akcióban. És biztos vagyok benne, hogy aki kapja, nagyon boldog lesz. Bár azt mondják, az önzetlenség nem is annyira önzetlen, mert azt reméljük tőle, hogy saját magunknak jobb lesz, én vállalom. És eddig bárkinek okoztam örömet, visszaszállt rám.

Íme néhány ötlet, amivel biztosan örömet tudunk okozni, és nem kerül sokba:

- karácsonyi nagytakarítás
- a lakás kidekorálása ünnepi hangulatúra
- süti sütés
- minőségi idő együtt töltése a szeretteinkkel
- kézzel készített ajándékok
- a karácsonyi vacsi elkészítése
- séta karácsony este
- közös filmnézés stb.

Ha eszetekbe jut még valami frappáns, küldjétek el nyugodtan.

Szóval...visszatérve a kezdő gondolathoz, lassítsatok le, ne stresszeljetek, élvezzétek ezt az időszakot, mert csak egyszer van egy évben, mosolyogjatok, és okozzatok örömöt annyi embernek, amennyinek csak tudtok! Kellemes ünnepeket!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése