2015. szeptember 9., szerda

Milyen is a való világ?

Képzeljétek, a hétvégén a Mátrában jártam. Egy gyönyörű házat béreltünk ki barátokkal. A környezet álomszép volt, az pedig leírhatatlan, ahogy a napsugarak a fákon átszűrődtek. Meg vagyok róla győződve, hogy évente legalább egyszer el kell mennem oda. Feltöltődni. A legfontosabb dolog talán az, hogy nincs térerő és nincs internet. Csak én vagyok és a természet, illetve egy hatalmas cserépkályha a téli napokra.

Mennyivel egyszerűbb, ha nincs az az állandó mobilozgatás, facebook-ozás, felesleges csetelgetés. Csak az itt és a most van. Az elején azért nem volt egyszerű átállítani az agyam. Mit fogok itt csinálni három napig? Aztán csak-csak belejöttem.
 
És bár az idő már inkább őszi mint nyári, tökéletes volt. A legszebb pillanat talán az volt, amikor egy igen hosszú és magasan levő függőhídon mentünk át, heten. Máskor ez a híd tele van emberekkel, most csak mi voltunk. A híd közepe-vége nem látszott a ködtől, olyan érzésem volt, mint amikor Cheryl Strayed megpillantotta az Istenek hídját A vadon című filmben. Leírhatatlan.
 
Tele van ez az ország csodálatos helyekkel, eseményekkel, csak annyira rohanunk, hogy nem vesszük észre. A lassításban pedig a mobiltelefon és az internet sem igazán segít. Elérhető vagyok állandóan, nem csak a családnak, barátoknak, de a munkahelyemnek is, a mobilomnak hála mindig online vagyok. Csak amikor nem veszem észre, mi történik a környezetemben, akkor jövök rá, hogy nem a való világban élek.
 
Kitaláltam, mit tehetek az ügy érdekében. Minden áldott nap szánok magamra offline időt. Amikor lehalkítom a telefonom, és csak az "itt és most"-tal foglalkozom. Abban a pár órában nem zavarhat meg senki, és nyugodtan figyelhetem a világot. Ahogy ezt a hétvégén is tettem.
 
Tapasztalt előnyök: fantasztikusan jól aludtam; nem zavart meg senki és semi; rengeteg időm volt (milyen hosszú egy hétvége!); annyi újdonságot próbáltam ki, mint még soha; boldog elégedettséggel vártam a hétfő reggelt.
 
Próbáljátok ki! :)

Készítette: Koncz Péter
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése