2014. július 21., hétfő

Mire jók a barátok?

Több bejegyzést írtam már arról, hogyan viselkedjünk a munkahelyünkön, milyen apró trükkökkel tudjuk szebbé és vidámabbá tenni az ott töltött időt. Azonban a munkaórák mellett szabadidővel is rendelkezünk. És ez alatt nem csak a hétvégét értem, hanem minden egyes percet, amit azzal tölthetünk, amivel szeretnénk.

Szerencsére egyre több ismerősöm használja ki a szabadidejét, és szervez olyan programot, ami feltölti őt, és élvezetet nyújt neki. 

Régebben én már péntek este azon törtem a fejem, mit kell a hétvégén csinálnom: mit kell megtanulnom, milyen házimunkát, milyen feladatokat kell elvégeznem stb. Annyira felidegesítettem magam azon, hogy hogyan fogom tudni egy egész hétvégébe belesűríteni azt a sok kötelező programot, hogy amikor elérkezett végre a szabadidőm, egyszerűen nem tudtam élvezni. Amikor rájöttem, hogy ezzel csak magamnak ártok, elkezdtem változtatni rajta. Ez nem azt jelenti, hogy most nem végzem el mondjuk a házimunkát, hanem azt, hogy nem gondolok rá feleslegesen, nem hagyom, hogy feleméssze az energiáimat a felesleges aggódás.

Ti mivel töltitek a szabadidőtöket? Ugye nem aggódtok feleslegesen? 

Miután erőteljesen háttérbe szorítottam a felesleges aggódást, végre elkezdtem hasznosan tölteni és élvezni a szabadidőmet. Egyre több programot szervezek hétvégére, illetve munka után. Fontosnak tartom a kapcsolatok ápolását is. Az ember, mint tudjuk, társas lény, interakciókra van szüksége. És ehhez nyújtanak nagy segítséget a barátok. De kik is ők valójában? Olyan emberek, akiket mi magunk választunk, akik ismernek minket, mégis szeretnek - tartja a mondás. Azért vannak, hogy tükröt tartsanak, hogy rávilágítsanak személyiségünk egy-egy kényesebb pontjára.

Hallottam már, hogy egy barátság megszakad, hogy barátok összevesznek, kibékülnek, hogy sokáig nem látják egymást, mégis ott folytatják, ahol abbahagyták stb. Rengeteg szintje lehet egy barátságnak, ami a kapcsolat minőségére utal: ismerős, haver, barát, legjobb barát, lelki társ...

Szerencsések azok, akik minőségi kapcsolatokat ápolnak. Ezek létrehozása és fenntartása nem ördöngösség. Csupán néhány alapvető dolog szükséges hozzá: őszinteség, szeretet és minőségi idő.

Azt tanácsolom, töltsetek időt a barátaitokkal, mindegy, milyen régen láttátok őket, mindegy, mikor beszéltetek utoljára! Értékes részei ők az életünknek. És a velük töltött idő megéri!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése