2014. május 1., csütörtök

Lépd át a saját korlátaid!

Nagyon jók vagyunk a kifogások gyártásában, mondhatni profik. Beszéljünk itt akár csupán kis dolgokról, mint mosogatás, takarítás, a szemetes kiürítése, időben lefeküdni vagy kevesebbet káromkodni, illetve nagyobbakról, mint lefogyni, megszerezni a nyelvvizsgát, jó ember lenni, soha többé nem stresszelni, meggazdagodni stb. 

Nagyon jó kifogás:

1. a halogatás: majd holnap elmosogatom; majd jövő héten elmegyek futni; a jövő hónapban beiratkozom egy nyelviskolába

2. a nem vagyok rá képes: úgyse tudok időben lefeküdni, meg se próbálom; az egész családom szegény volt, miért pont nekem sikerülne meggazdagodni

3. a miért pont én csináljam: miért pont nekem legyen diplomám, hisz annyi diplomás van; miért pont én vigyem le a szemetet, amikor megteheti a párom is; miért legyek kedves valakivel, amikor más se az velem

4. a miért/hogyan csináljam: mi hasznom lesz abból, ha nem káromkodom többet; ugyan, hogyan tudnék stresszmentesen élni; hogyan tudnék lefogyni, nézzél már rám

5. a miért én változzak: miért én legyek türelmesebb, amikor rossz a munkahelyem; miért én legyek vékonyabb, amikor az egész családom kövér; miért én változzak, amikor a páromnak kellene; miért én legyek jó ember, amikor az egész világ gonosz

Ugye nem ismeretlenek számotokra az elhangzottak? Ha nem a saját szátokból, akkor a környezetetektől biztosan hallottatok már hasonlót. De vajon miért gyártjuk magunknak a kifogásokat? A kifogás egy énvédő mechanizmus, magunknak gyártjuk őket megnyugtatásképpen, törekedve a vélt egyensúly megtartására. Pedig kifogásokat akkor hozunk létre, amikor a gondolataink nincsenek összhangban az érzéseinkkel és/vagy a cselekedeteinkkel. És ha ez a hármasság hosszabb időn át nem áll fenn, az a személyiségünk torzulásához vezethet. 

Mit lehet tenni a kifogásgyártás ellen? A legfontosabb, azonosítani kell őket (talán ez a legnehezebb). Amint képesek vagyunk eldönteni, hogy amire gondoltunk, esetleg ki is mondtunk, bizony egy kifogás, abban a pillanatban válasszuk a másik utat. És hogy mi ez a másik út? A tett. Tedd meg, amit eddig nem mertél! Bármikor, bárhol, MAGADÉRT! 

Ha van egy jó történetetek kifogásgyártókról, esetleg bővíteni szeretnétek a kifogásfajtákat, írjátok meg nekem! És nem utolsósorban, élvezzétek a hosszú hétvégét!

Forrás: www.hotdog.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése