2014. április 6., vasárnap

Pozitív leszek, de hogyan?

Az, hogy minden helyzetben önmagunkat adjuk, nem túl nehéz, csupán tudatos odafigyelést igényel. Viszont minden helyzetben meglelni a pozitívat, és ennek megfelelően viselkedni, nem olyan egyszerű már. Az elmúlt időszakban megfogadtam néhány tanácsot, amiket fokozatosan alkalmazni kezdtem. Számomra nagyon fontossá vált, hogy ne minősítsek másokat, és hogy bármi legyen is, a megérzéseim alapján döntsek. Így biztosan az történik velem, aminek történnie kell, s utólag nem tehetek szemrehányást senkinek.

A kedvenc pozitív gyakorlatait bárki könnyen összeállíthatja, utána már "csak" be kell tartania őket. Itt találtok néhányat, amelyek segítenek pozitív gondolkodásotok kialakításában, önbizalmatok növelésében: 

1. Mosolyogj!

A mosoly két szinten is javít helyzeteden. Először is természetes úton boldogsághormonokat szabadít fel az agyban, másodszor pedig arra biztatja a környezetedben levőket, hogy legyenek pozitívak. Az érzelmek ragadósak, és ha szeretetteljes vagy, valószínűleg mások is azok lesznek, ami rád ugyanúgy visszahat. 

2. Engedd szabadon a negatív érzéseid!

A negatív érzések kontrollálása fontos eleme a kiegyensúlyozottságnak, a jólétnek. Ha frusztráció és csüggedés jelentkezik nálad, és úgy érzed, tehetetlen vagy, a helytelen önértékelés sem várat sokat magára. Elkerülheted, ha rendszeresen - pozitív csatornán - levezeted negatív érzéseidet. Ilyen lehet például a sport, de ha úgy érzed, akár üvöltsd ki magadból a problémákat!

3. Pozitív célok

Hatásosabb, ha önértékelésed a "valamiből több" elv mentén fejleszted a "valamiből kevesebb" helyett. Ha szeretnéd háttérbe szorítani önmagaddal kapcsolatos kétségeid, ne arra gondolj, mit nem szabad megtenned. Ezzel akaratlanul is csökkented önbizalmad. Hatásosabb, ha arra gondolsz, mi mindent tudsz megtenni, ez segít, hogy magabiztosabb légy, hiszen ez - a tagadással ellentétben - pozitív irányba mozdítja gondolkodásod. 

4. Hasonlítgatás helyett 

Mindig arra fókuszálj, te mennyit javultál, ne a környezetedben lévőkkel hasonlítsd össze magad! E megközelítéssel képes leszel látni az elért sikereidet, a saját tempódban, a te belső világodban. Abban is segít, hogy érezd: te irányítod az életedet, te kontrollálod az érzéseidet. Ilyenkor a magabiztosság érzése magától megérkezik. 

5. Tükörmágia

Minél rendszeresebben gondolsz pozitív dolgokra, annál könnyebben éled át a magabiztosság érzését. Minden nap nézz a tükörbe, és határozottan, átéléssel mondd ki három tulajdonságod, amit kedvelsz magadban! 




 Forrás: 52 gyakorlat az önbizalom növelésére (HVG könyvek)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése