2014. április 1., kedd

Napi jó cselekedet

Volt olyan időszak az életemben, amikor úgy éreztem, én aztán nem segítek senkinek, hisz nekem sem segít senki. Mindenki oldja meg a maga problémáját, és hagyjon engem békén. Ez a hozzáállás működött is, de cseppet sem éreztem magam boldognak vagy elégedettnek. 

Eldöntöttem, tudatosan odafigyelek arra, hogy hetente egy jó cselekedetem legyen: meglepem a páromat valamivel, kedves vagyok egy idegennel, segítek egy barátomnak vagy ami éppen eszembe jut. Amikor a heti egy alkalom már könnyen ment, gyakrabban próbáltam jót tenni, egészen addig, amíg rutinszerűvé vált, beépült a napirendembe.   

A hétvégén például megleptem az anyukámat azzal, hogy felmostam a konyhát. Nem nagy dolog, ám őt mégis boldoggá tettem. A jó cselekedetek nemcsak azoknak okoznak örömöt, akik kapják, hanem azoknak is, akik adják. Sőt! A jó cselekedetek lényege az, hogy te érezd magad jobban, hogy feldobjon, és tudatosítsa benned, hogy fontos vagy. És ez a lényeg: az önbizalom-építés.

Tedd próbára magad! Örömöt csalni mások arcára nagyon klassz dolog!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése